fredag 10. oktober 2008

Sesjon på en regnfyllt dag

Da var tiden inne for meg, selv om det er frivillig, innkallelse til sesjon. Eller retter sagt ikke innkallelse men dagen jeg skulle på sesjon. en person som melder seg til alt jeg er, så derfor møtte opp. Var gruelig spent og redd for å gjøre noe galt før jeg kom der. Angret veldig når jeg stod opp tiiiidlig, men etter hvert som dagen begynte å ta fatt ble det bedre og kjekkere. Kjipeste av alt var at jeg måtte på sesjon på fridagen min... Men angrer ikke.

8.15 skulle vi møte på Sverreborg (nærheten av Mariakirken). Jeg alene og eneste jenten der, kjente ingen eller jo, et fjes nei tre kjente fjes var der. Lettet litt på trykket. To timers foredrag, var det virkelig det? Føltes mye kortere. Lærte masse, virket interessant. Men han var streng. Ingen skulle gjøre noe før de fikk beskjed om det. Alle som en virket egentlig fokuserte på det han snakket om. Lege ass, lege og besøk hos han skumle mannen måtte vi før vi fikk lov til å ta kunnskaps testene. Alt i alt gikk dagen veldig bra, og jeg har funnet ut hva jeg ska gjøre etter folkehøyskole. Lederutdanning to årig via befalskolen!! Og da blir jeg værende i Bergen, ikke så mye reising.

Regn hele dagen, tungt, trist, dystert regn. En tåkedott har ligget over byen hele dagen... Virker ikke som om det vil lette. Alt ble vått, regntøyet til og med. Mitt skikkelig "proffe" regntøy ble vått... Så det sier kanskje litt på hvor tungt det er. Elvene er fylt til randen og det bare bøtter ned. KJipt vær, men egentlig deilig inne vær. Så gjorde ingenting å være inne i seks timer på sesjon. Sitte inne i et varmt lokalet og se på det regne ut og være kaldt.

Det verste var egentlig når jeg skulle gå ut av huset i ettermiddag for å møte Mikael og Regine på lærehøyskolen, for å se Roy - boy i "Operaen" der, så høljet det ned, så jeg ble gjennomvåt for jeg kom fram til skolen. Stykke var bra, men forferdelig varmt i lokalet. Så ut igjen i stygg været for å bli våt igjen. Men når alt kommer til alt er regn egentlig ganske koselig. Når en først har kommet ut i været så godtar man det og det gjør ingenting. Det verste er når en skal ut av døren. Ser at regnet sildrer ned og ser ikke ut til å stoppe. Når du kommer inn igjne er det en god følelse å tenke på at du snart blir varm igjen. Regn er inneværsdag. Men allikevel er det skjønt å være ute. Hvis det ikke bøtter ned for mye.

Ingen kommentarer: